Här fanns bara vildgräs!

Det här är inte ett löfte om att börja blogga igen, det är det verkligen inte, men fick plötsligt ett infall att skriva här igen. För första gången på... vad blir det? Nästan ett halvår? Jag har aldrig varit någon storbloggare, men det fanns en tid då jag skrev i alla fall några inlägg i veckan (och även hade folk som läste dem).
Sedan började jag skriva mindre, vilker gjorde att folk slutade följa bloggen, volket gjorde att jag skrev ännu mindre...

Men nu ska jag försöka starta upp bloggen igen. Jag lovar ingenting som sagt, men jag ska försöka.

Frågan är bara vad den ska handla om. Mitt liv förmodligen. Och allt som rör sig i mitt huvud. Eftersom jag har så lätt för att bli insnöad på saker betyder det tyvärr att bloggen två veckor om året kommer att vara en konståkningsblogg och resten av tiden en musikal- och spelblogg, men det får ni som läser leva med. Jag ska försöka klämma in lite detaljer om min vardag också, som faktiskt inte alls är så tråkig som jag ibland känner.


Idag har vi haft en tenta på histologi, då vi satt med våra mikroskop och tittade på tjugo okända preparat och skrev ned vad det var för organ. Det kändes bra när jag satt där, även om jag var väldigt osäker när jag såg att det fanns två preparat som såg ut som lunga. I slutändan skrev jag lunga på båda (fågellunga på den ena) och tur det, för det var rätt. Jag fick nyss ett sms av Paulina att jag hade fått alla rätt på tentan :D
Hon hade missat på ett juverpreparat, men hon klarade sig också med god marginal.

Just nu sitter jag och lyssnar på Kristina från Duvemåla och är oändligt bitter på Björn och Benny för att de aldrig filmade musikalen. De filmar den mediokra svenska uppsättningen av Chess och ger ut den på DVD, men Kristina från Duvemåla (som är helt briljant) kan de inte spela in!
Tyvärr är det här värre än Lestat i våras, för den fanns i alla fall på youtube. Visst, det optimala sättet att se en musikal är inte på youtube, men jag kunde i alla fall se den. Kristina från Duvemåla däremot finns ingenstans i sin helhet. Vad jag vet existerar ingen inspelad version överhuvudtaget, varken smygfilmad eller officiell.
De skulle visserligen kunna göra ny ny uppsättning av den nu, men då skulle hela charmen försvinna. Helen Sjöholm, Peter Jöback och Anders Ekborg ÄR ju Kristina från Duvemåla; att göra en uppsättning med andra skådespelare skulle vara som att ersätta Daniel Radcliffe med Elton John i sista Harry Potterfilmen (i brist på bättre liknelser).
Undoable.

Jag tänkte se Cityakuten nu och sedan gå och lägga mig. Imorgon har vi en frågestund och sedan är det bara tentaplugg som gäller. Eller jag ska rida imorgon också, men sedan är det bara tentaplugg som gäller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0