Sjukstugan

Det verkar som om huset är fullt av sjuklingar idag.
Jag själv har ont i magen (har förmodligen ätit något olämpligt) och sket därför i att gå till skolan idag... och även lille Quincy verkar må lite halvdåligt, vilket är mer oroande för mig än min egna mage.
Igår flög han runt som vanligt på eftermiddagen, men senare på kvällen började han plötsligt spy upp en massa frön. Han såg även hängig ut och satt och halvsov fast jag stod precis bredvid, vilket han aldrig brukar göra. Jag täckte över dem på kvällen och under natten hörde jag att han spydde ett par gånger till.
Nu imorse såg han fortfarande hängig ut, men han drack och putsade sig, så han kan ju inte vara jättesjuk. Nyss hoppade han till och med ner och åt lite frön vilket gjorde mig oändligt lättad. Just nu sitter han i och för sig stilla igen, men jag ska vänta till imorgon och om han inte har piggnat till då ringer jag till en veterinär och hör vad jag ska göra.

Kaiser gör det dock inte lätt för stackarn att vila, för han är uppe i varv och ska leka och knuffar på Quincy precis hela tiden :)

None
Bilden togs precis när jag fick dem, nu är deras färger mycket klarare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0