Jag har hittat min Eurovision-favorit

Jag har lyssnat lite på vissa av Eurovision-bidragen, men jag har tyvärr inte fastnat för något av dem som jag fastnade för som Frankrikes "L'amour a la Francaise" förra året. Det räckte med att höra den låten en gång; sedan gick jag runt och sjöng på den med ett stort leende på läpparna.
I år sjunger svikar-Frankrike på engelska och jag kan omöjligtvis acceptera detta, så vinets och baguetternas land går bort för mig. Det är synd för jag brukar alltid hålla på dem.
Jag kände att jag var tvungen att hitta en ny favorit och ett tag fastnade jag för Moldaviens sköna bluessvängiga låt, som inte helt oväntat har blivit grovsågad överallt. Men så är det alltid; alla låtar jag gillar blir sågade, inget konstigt med det.
Eftersom alla andra låtar vid en första anblicken såg antingen töntiga eller tråkiga ut gav jag upp letandet efter ett nytt Frankrike och nöjde mig med att hålla på Moldavien. Men sedan råkade jag läsa om repetitionerna i Aftonbladet och se en bild på Rysslands bidrag... och insåg att jag hade hittat en ny favorit.
Visst, låten är skit, artisten Dima Bilan har lika hög charmfaktor som Olof Palme, scenframförandet är heltöntigt... men han har Plushenko! PLUSHENKO! Jag trodde först att det var ett skämt, men tydligen ska DEN Plushenko verkligen vara med på scen när Dima Bilan sjunger. Jag såg en video av repetitionen och det ser lite skumt ut när han hoppar runt på scenen utan is, men inte alls så töntigt som jag trodde.
Gah, även om jag hatar Dima Bilan och hans slisk-låt kommer jag inte att kunna hålla mig när Plushenko dyker upp på scenen, utan ta fram mobilen och ringa som en tok, vilket förmodligen var exakt vad Dima var ute efter när han frågade Evgeni om han ville vara med.

image80
Här ser ni Evgenis duktige violinistvän Marton (till höger) sliskpellen Dima Bilan (i mitten) och världens bäste konståkare Evgeni Plushenko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0