Tjejsnack: Djur och sådant

Jag tänkte egentligen inte svara på tjejsnack-frågorna den här veckan eftersom de var ganska tråkiga (när är de inte det?), men sedan såg jag någon annan som hade svarat och då kom jag på att jag kan brodera ut mina svar en aning så att det inte blir så tråkigt som det skulle kunna vara.
Temat är djur.

Har du några djur, ras och vad heter de?
Jag har två dvärgpapegojor som heter Kaisei och Quincy och en undulat som heter Niblet, som dock bor hemma hos mina föräldrar i Stockholm. Jag är fäst vid alla djuren, men inget av dem är särskilt fäst vid mig... eller om de är det så är de ganska bra på att dölja det.

Är det nåt djur du skulle vilja ha, vad?
Jag skulle väldigt gärna vilja ha en tam mammut. Jag tycker att de är så otroligt vackra och mäktiga och jag avgudar deras enorma betar. Om man ska välja ett djur som inte är utdött får det bli ett näbbdjur, eftersom de är de osannolikaste djuren som finns på vår planet idag.

Är det nåt djur du INTE skulle vilja ha, varför?
Jag vill inte ha några smådjur förutom fåglar, eftersom jag tycker att alla är så tråkiga. T.ex. marsvin sitter ju bara där medan papegojor är som en hel sitcom. Reptiler är det samma sak med; de är tråkiga. Jag skulle inte vilja ha grisar heller.

Om du fick vara ett djur en dag, vilket, varför just det?
En mammut. Fatta vad alla skulle bli förvånade när jag kom knatandes där på gatan... fast i och för sig skulle jag nog vilja vara i Sibirien isåfall.

Finns det något djur du är rädd för, vilket?
Jag har inte fobi för något djur, men exotiska insekter gillar jag inte eftersom jag har hört så många hemska historier om hur de lägger ägg under huden, sprider sjukdomar etc.

image66

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0