Min värld kretsar fortfarande kring konståkning

Konståkningen är över för den här säsongen och Joubert, Lambiel och de andra har åkt hem till Frankrike, Canada, Japan och var de nu kommer ifrån. Nu ska de ta det lugnt, sola, bada och tänka på allt annat än konståkning för att ladda batterierna inför nästa säsong. Tyvärr har inte mitt huvud hängt med riktigt, utan jag tänker fortfarande på konståkning minst en gång varje timme.
Fast det är nog till stor del mitt eget fel. Nu de senaste dagarna har jag nämligen suttit och tittat på gamla program på youtube och dessutom hängt en del på olika konståkningsforum. Jag har också försökt få ner lite musik som jag gillar, vilket har visat sig vara nästintill omöjligt då nästan allt är specialkomponerat. Min femlåtars spelningslista på Itunes ser för närvarande ut såhär:
* Tosca - Puccini (Plushenko)
* Buzzy Bee - Robert Wells (Alban Preaubert, ett av mina favoritprogram någonsin)
* Otonal - Raul di Blasio (Yannick Ponsero, en medioker åkare men gudomlig musik)
* Staying Alive - BeeGees (Christoffer Berntssons discolåt)
* Rise - Safri Duo (Jouberts uppvisningsprogram från Göteborg)

Inte så imponerande kanske... men jag jobbar på det.

image70
Jag ÄLSKAR verkligen Kristoffers discoprogram. Det blir så tråkigt när alla bara gör klassiska program hela tiden. Visst, de KAN vara jättevackra och rörande, men det är väldigt få åkare som klarar av att göra åket på ett sätt som berör mig. Det är väl typ bara Lambiel som lyckas... och Plushenko då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0