Un giorno per noi (ja, ÄNNU mer konståkningshysteri)

Jag trodde att jag skulle kunna glömma bort konståkningen nu när alla mästerskap är över och stjärnorna är hemma och vilar upp sig, men det har bara lyckats till ungefär femtio procent. Nu har jag lagt ner youtube-sökandet efter gamla konståkningsvideos, men istället lyssnar jag på all möjlig musik som någon åkare någon gång har åkt till.

Dagens fynd är "Un giorno per noi" från Romeo&Julia, som sjungs av Josh Groban. Det var den låten Lambiel använde till sitt underbart känslosamma galaprogram där han åkte runt med en ros i handen. Idag kom jag plötsligt på att jag MÅSTE ha denna låt, så jag började söka på diverse sidor. Problemet var bara att jag inte mindes vad den hette på italienska, men jag tyckte mig minnas att den svenska översättningen var "en natt med dig" så jag sökte på alla möjliga variationer av "notte" utan att hitta något. Sedan fick jag givetvis veta att låtnamnet betyder typ "en DAG för oss", så jag var ganska fel ute.
Nu har jag låten i alla fall och lyssnar sönder den tillsammans med Raul di Blasios "Otonal", som användes i bl.a Yannick Ponseros kortprogram i år.

Det är helt sjukt vad vacker "Un giorno per noi" är. Min högsta önskan är att någon ska sjunga något sådant för mig, någon gång i mitt liv. Det är så mycket känsla, så mycket kärlek... den är så mycket Lambiel.

image74





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0