Ska vi tända ett ljus för en liten snorunge vars största bedrift var sälja en jävla massa kvällstidningar?

Jag hittade detta i en blogg:

"Alla reagerar vi med bestörtning över fallet med Engla och hennes öde. Genom att tända ett ljus vid fönstret kl 21:00 hedrar vi denna flickas tid som varit. Jag tänder ett. Gör du?"

Nej, verkligen inte. Varför skulle jag göra det? Jag är inte så insatt i Engla-fallet, men för mig verkar hennes största bedrift i livet ha varit att höja försäljningen av Aftonbladet med ungefär 50%. Jag är inte för kidnappning och mord av barn, hur jobbiga de än är, men kom igen, jag kände inte ungen. Varför ska jag tända ett ljus för henne?
Nej, om jag tänder ett ljus ikväll blir det för "mäktiga" Arsenal som effektivt spelat bort alla sina chanser att vinna något alls i år... precis som de gjorde förra året... och året innan det. När jag tittar på ljuset som brinner kommer jag att skratta ironiskt för mig själv och skåla i fläderblomssaft för vad som ser ut att bli ytterligare ett strålande år för magnifika Man United.

image76
Det är inte lätt att vara Arséne Wenger just nu xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0