Jag förstår mig inte på amerikaner...

Imorse skrev jag ju om "The Big Blue" och om hur amerikanarna tolkar in en massa budskap om Gud och familjen där jag bara ser delfiner. Det visade sig att det inte är allt de har gjort för att förstöra denna film, utan de har också gjort om hela slutet för att den ska sluta lyckligt. I min version väljer Jacques att simma iväg med delfinerna, men i amerikanarnas version får han tydligen ett lyckligt "ever after"-slut med sin älskade tjej. Att ett sådant slut går rakt emot allt man har fått veta om honom under resten av filmen spelar tydligen ingen roll...
Nej, jag förstår mig inte på folket där på andra sidan Atlanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0