Tjejsnack v 39: Sommaren 2007

Dags att svara på lite frågor. Jag måste tyvärr skynda mig eftersom det är sent, men något slags svar ska jag väl kunna knåpa ihop? Denna veckas frågor handlar om den gångna sommaren.

  • Vad minns du mest (förutom regnet) från sommaren 2007?
Mitt mesta minne är tyvärr negativt och handlar om jobbet. Jag minns bäst personalbristen där och de långa timmarna när man tvingades sitta ensam i kassan och försöka hantera alla kundfrågor. Det beror nog på att jag jobbade nästan hela sommaren och inte tog så mycket ledigt.
  • Har du haft en skön sommar? Motivera gärna!
Min sommar har varit sådär. Mina två lovveckor var sköna (och speciellt den i Finland), men nu i efterhand kan jag tycka att jag försökte hinna med lite för mycket och glömde att varva ner. Och jobbet kan väl aldrig defineras som "skönt", även om det inte var helkasst hela tiden.
  • Har du rest något, var? eller stannat på hemmaplan?
Som sagt var jag i Finland en vecka i juni. Där besökte jag farmor och min moster. Mesta tiden var jag i Tammerfors, men jag var även uppe en sväng i mammas hemtrakter i Savo. Det är min enda utlandsresa tyvärr. Jag var rätt nära att åka på en sista-minuten med Emma, men till sist beslutade jag mig för att stanna kvar i Sverige i hopp om att komma in på universitetet.
  • Är det viktigt för dig att ligga på stranden och få fin färg?
Njae, platinablonderade bimbos som ser ut som pepparkaksgubbar i ansiktet är bland det värsta jag vet, så jag har lovat mig själv att ta det lugnt med solandet. Lite färg är alltid trevligt, men jag har insett att jag inte har generna för att få till det på stranden... i år har jag provat lite brun utan sol, men när allt kommer omkring har jag accepterat att jag nog alltid kommer att vara vit.
  • Vad är din favoritsyssla på sommaren?
Min absoluta favoritsyssla är att rida. Det finns ingenting så mysigt som att pyssla i stallet och rida ut en varm sommardag. Tyvärr blev det bara ridning ett fåtal gånger den här sommaren. De andra sysslorna jag gillar är av det slappare slaget som att läsa, spela TV-spel och bara göra ingenting.


image39
Söta Glöd, som var en av hästarna Lisa och jag red ut på i somras.



Tjejsnack hittar ni HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0