TisdagsTema: Olika

Olika?
Jag funderade och kom på en massa saker som är olika varandra. Mina svarta fingervantar och Niblets hirskolvar t.ex. Eller blommorna ute på gården och reklamen som kom i brevlådan igår. Men vad lamt att ta kort på två helt random saker och skriva "de här är olika varandra".
Jag funderade ett tag, men sedan kände jag att jag var hungrig, så jag gick för att koka ägg. Jag kokar alltid två ägg åt gången så att jag kan äta ett nästa morgon, men till min irritation såg jag att vi bara hade ett ägg kvar. Jag letade i kylskåpet och hittade ett till paket ägg, men det visade sig att någon hade köpt vanliga burhönsägg och inte ekologiska. Pappa förmodligen.
Så det blev ett ekologiskt och ett "vanligt" ägg. De har så olika ursprung, men ändå är de så förvillande lika till utseendet. Där fick jag min olika-bild till sist, även om äggen i sig är lika.

image28


Som en fotograf borde jag försöka låta bilden berätta historien, men trots det märker jag hur jag bara skriver och skriver och skriver om bilden. Jag kan helt enkelt inte sluta. Kanske ett tecken på att jag är menad att skriva och inte att fotografera?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0