TisdagsTema: Nära

"Nära?" tänkte jag, samtidigt som jag lyssnade på Pavarottis mäktiga röst i stycket Caruso, som min kompis skickat till mig. "Vad är nära?"
För att få inspiration tittade jag igenom andra TisdagsTema-foton och såg att det mest var bilder på hundar och kompisar; alltså saker som står bloggaren nära. Det kändes inte riktigt jag och dessutom hade jag inga lämpliga fotoobjekt i närheten idag. Men jag såg att en av bloggarna hade skrivit något i stil med "Närmare än såhär kan man inte vara" och då kom jag att tänka på Vincents citat från Silent Hill 3 när han ska ge Heather en vägbeskrivning till kyrkan:

image20


Därför blir min bild en bild på himlen, eftersom oavsett hur långt bort någonting verkar vara så är det alltid närmare än himlen. OCH för att alla Vincent-bilder som finns på internet är copyrightade och för att jag inte orkade sätta igång mitt PS2 bara för att få en bild på skärmen >_<
Bilden är tagen en vacker sommardag i Finland, när jag låg på stranden, viftade bort bromsar och förgäves försökte fotografera måsar.

image21

Kommentarer
Postat av: Totto

Trevlig bild Johanna. Du kanske skulle ha en utställning. Jag och min bror vill gärna komma!

2007-09-12 @ 14:08:51
Postat av: Jens

OK, himlen är nära men ändå inte

2007-09-12 @ 14:10:41
URL: http://paheden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0