Tjejsnack v 40: Djur

Dags för lite intressanta (?) frågor igen. Denna vecka handlar frågorna om djur och jag ska FÖRSÖKA att inte svara samma sak på varje fråga, även om jag hade samma spontana svar på allt när jag först läste igenom dem.

  • Vad har du för favorit djur?
Mitt absoluta favoritdjur har alltid varit hästen. Om jag ska försöka förklara varför får jag nog fundera ett tag. Kanske är det för att hästar är så vackra? Eller för att de kan ge oss människor så mycket?
  • Vilket djur har du alltid drömt om att få träffa/se i det vilda.
Efter x antal timmar med Syberia är min allra, allra högsta önskan att se en mammut. Förmodligen kommer drömmen aldrig att gå i uppfyllelse, men det är min dröm trots det.
  • Vad för slags djur skulle du vara om du var ett djur, varför?
Jag har skojat om att jag skulle vilja vara en mammut, men vid närmare tanke kanske det inte är så roligt. Helrle en gepard isåfall. Tänk att bara flyga fram över savannen... eller en häst.
  • Vilket djur är du mest rädd för, varför?
Jag har ingen fobi för något djur, men insekter gillar jag inte. Fästingar är nog högst upp på den listan.
  • Har du några djur? Vad/vilka?
Jag har bara min undulat Niblet, som jag haft i rätt många år nu. Helst av allt vill jag skaffa en hund, men som det ser ut nu kommer det nog att dröja ett antal år innan jag har tiden till det :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0